Festivalový servis: filmy ve Varech (18/235)

Vzhledem k letní vytíženosti redaktorů Kinoaparátu.cz i zahlcenosti tiskového oddělení KVIFF přicházíme s následující zprávou téměř s křížkem po funuse.

Nejapný idiom sice láká k dalšímu zastavení nad údajným funusem filmu, křížem „filmových pracovníků“ a tak dále, ale o tom jindy. Důležité je, že na osmačtyřicátém ročníku Karlových Varů bylo/je/bude uvedeno osmnáct filmů.

A to sice (dle libosti nechť zazní fanfáry slavnostní či zádušní):

Afterschool,
Amadeus,
Die Arbeiterinnen velassen die Fabrik,
Bawke,
Code inconnu,
Francesco d’Assisi,
Hara (Joy),
Kick Off,
Pădurea spânzuraţilor (Forest of the Hanged),
La tendresse,
Můj pes Killer,
The Panic in Needle Park,
Příchozí z temnot,
Reprise,
Sessiz (Silent),
Tsvetat na hameleona,
Wadjda,
Yol (The Way)

(vše 35mm)

V některých případech, jako je rumunský Les oběšenců (Pădurea spânzuraţilor) nebo Příchozí z temnot jde o nové kopie vzešlé z nedávných restaurátorských projektů, pozoruhodná je ale i festivalová distribuce zlomku současných filmů na kopii (Můj pes Killer, Wadjda).

Bližší informace jsou nalezení po několikerém prokliku skrz karlovarský program až k „detailům filmu“. Mezi detaily filmu je uveden i konkrétní projekční nosič, což za Kinoaparát.cz pozitivně kvitujeme – nicméně k diskuzi zůstává, nakolik jde právě a pouze o „detail“. Třeba by se tento detail mohl objevit už v „základních informacích o filmu“, popřípadě v některé z různých iterací festivalového programu, například ve Festivalovém deníku. Vždyť je to jen pár znaků, nesoucích ale takový význam!

Á propos Festivalový deník: i jeho redaktoři přidali svou trošku do mlýna diskuzí o tom, co digitálně restaurované (zde zřejmě jen „vyčištěné“, ať už to znamená cokoliv) filmy ztrácí a získávají. „Cesta do pravěku je i navzdory tomu, že se loni dočkala digitálního vyčištění obrazu a zvuku, pořád příjemných 93 minut koncentrované nostalgie.“ (Festivalový deník 29/6/2013, s. 15). Příjemné digitální koncentrované nostalgii třikrát hurá.

Za poskytnutí seznamu děkujeme tiskovému servisu KVIFF, soudě dle výše uvedného jsme si filmy mohli vyhledat sami, ale magie pokročilého vyhledávání Google byla na databázový a tabulkový systém karlovarského webu bohužel krátká. Do budoucna plánujeme podobné informace uveřejňovat v souvislosti s každou tuzemskou filmovou přehlídkou a to sice tak dlouho, dokud bude o čem psát.

A ano, za doprovodný obrázek jsme zvolili pivní otvírák s dvěma okénky z Pomády, kdyby toho Travolty nebylo dost. Tento fetiš byl k mání na ebay (původní adresa obrázku zněla: http://www.ebay.co.uk/itm/GREASE-JOHN-TRAVOLTA-35mm-film-cell-keyring-movie-collectable-BOTTLE-OPENER-/), novému majiteli gratulujeme.

$(KGrHqJHJEME-m47Gk3hBPygmJVip!~~60_35